Dag 47: De Olympische Spelen, bestemming bereikt! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Team Hilkman - WaarBenJij.nu Dag 47: De Olympische Spelen, bestemming bereikt! - Reisverslag uit Londen, Verenigd Koninkrijk van Team Hilkman - WaarBenJij.nu

Dag 47: De Olympische Spelen, bestemming bereikt!

Blijf op de hoogte en volg Team Hilkman

30 Juli 2012 | Verenigd Koninkrijk, Londen

Maandag 30 juli 2012, 18.00 uur. Afgelopen woensdag zijn we ’s avonds aangekomen in Brighton in het zuiden van Engeland. Na aankomst hebben we onze tent en de luifel opgezet en zijn we met een taxi de stad in getrokken om in een lekker visrestaurant samen met Team Stapsgewijs de verjaardag van Gina te vieren. Een uitgebreider feestje met alle team zou later nog volgen. Tijdens het eten ontvangen we een bericht van de organisatie; de volgende ochtend om 07.30 klaar voor vertrek en melden voor een briefing.

De wekker gaat om 06.00 uur. We pakken onze spullen in en vertrekken na de briefing richting Londen. Aan de buitenkant van London verzamelen we om in colonne de stad in te rijden richting de Tower Bridge. Het is lastig om op zo’n afstand bij elkaar te blijven, dus vlak voor de brug wordt een korte stop ingelast om iedereen weer bij elkaar te krijgen. Vanaf daar trekken we in een lange stoet met veel kabaal de brug over. De hele colonne bij de brug levert veel bekijks op en is een mooi fotomoment. Met het negeren van de rode lichten moet het overige verkeer er even aan geloven; wij hebben London bereikt! In de zelfde stoet trekken we verder richting de Oranje Camping. We worden verwelkomt door het dweilorkest Kleintje Pils en zoeken onze plekken op de camping op.

’s Middags rijden we door naar het Holland Heineken House. Voordat we hier aankomen maken we nog een rondje om de berg waar dit evenement staat en komen vervolgens om 4 uur aan. Hier eten en drinken we wat. Het is donderdagmiddag en pas morgenavond is de officiële opening van de Olympische Spelen. Dit betekent dat het hier nog erg rustig is. Terwijl hier plek is voor ongeveer 5000 mensen, staan wij hier met hooguit 100 man en houden we het om acht uur voor gezien.

Het is vrijdagochtend. De NS heeft op de Oranje Camping 5000 fietsen ter beschikking gesteld voor de Nederlandse supporters. Voor de leden van de Oranje Trophy zijn er per team twee fietsen gereserveerd en hiermee rijden we naar het Olypisch Dorp. Dit is leuk om van de buitenkant te zien, maar verder dan dat komen we niet. Het Dorp is hermetisch afgesloten en gereserveerd voor de sporters. We trekken verder het drukke centrum in en keren ’s avonds terug naar de camping. Vanavond is de openingsceremonie. Wij bekijken deze op de televisies die op de Oranje Camping hangen. Een kaartje voor dit spektakel zou tussen de 3000 en 4000 euro kosten! Het zijn niet al te grote televisies dus niet ieder detail is volgen. Het vuurwerk zien we wel. Het stadion ligt op ongeveer 20 minuten fietsen en de vuurwerkshow is vanaf hier dan ook goed te zien.

Met dezelfde fietsen trekken we zaterdag naar het grootste winkelcentrum van Europa dat hier gisteren is geopend. Het is er hier zo druk dat we besluiten door te fietsen naar de gezelligheid van de stad in het Victoria Park. Hier is rond de Olymische Spelen een groot terrein afgezet met gezellige tentjes en grote videoschermen om de Spelen te volgen. De Hot Dog en een drankje hier zijn het alternatief voor de afgelaste barbecue op de Oranje Camping. In verband met de veiligheid werd dit plan niet op prijs gesteld. Na een fietstocht door het centrum komen we na anderhalf uur terug op de Camping en zoeken we onze tent op.

Het is zondagochtend en we besluiten de stad vandaag met de traditionele Engelse dubbeldekkers te verkennen. Het regent af en toe en hiermee is dit een perfect vervoermiddel. Ons kaartje is de hele dag geldig. We hoppen van bus naar bus en zien zo een heel groot deel van de stad.

De avond staat in het teken van de drie verjaardagen. Gisteren waren er twee andere teamgenoten jarig en vorige week was Gina jarig. Tijd feest dus! Het wordt een ontzettend gezellige avond die tot vanochtend 5 uur duurde. Na het feest van gisteren slapen we vandaag uit en ruimen daarna de boel op. We pakken opnieuw de fiets en zijn zojuist aangekomen bij het Victoria Park om hier de Spelen te volgen. Morgen vroeg op; Om half negen zullen we het Nederlands dames hockeyteam aanmoedigen. We houden jullie op de hoogte!

• 31 Juli 2012 - 09:16

Gina EnPeter:

Hallo Gina en Peter

Even Snel een paar letter.
    Het lijkt wel of jullie geen zin bebben om naar huis te komen?
    Er zijn mensen die juillie missen,dus ......

kusje Nellie

• 31 Juli 2012 - 09:52

Olympische Spelen!!:

Hoi Peter en Gina
    Wat heerlijk dat julie ook dit kunnen meemaken! Het einde van jullie reis is nu in zicht en wat een ervaringen rijker! Geniet nog van alles wat komen gaat. dikke kus,
    Wilma elise ro en Arnold

• 31 Juli 2012 - 15:43

Els :

Hoi Peter en Gina,

Ik denk dat dit wel het laatste oranje berichtje is ja, ja..........aan alles komt een eind ik denk dat jullie wel genoeg genoten hebben terug naar real world!!!!
    Volgens mij hebben jullie nog niet echt zo'n zin om naar huis te gaan kan ik me wel wat bij voorstellen hoor jullie zijn zo lang met de groep op pad dat schept natuurlijk ook een band.Hier zijn we toch wel blij dat jullie weer op huis aan komen wanneer is de verhalendag????? Ik wens jullie een goede terugreis tot gauw.
    Liefs Els

• 31 Juli 2012 - 16:12

Werner:

Hallo Gina en Peter ,
    Dit zal waarschijnlijk het laatste berichtje zijn dat jullie van mij ontvagen want de
    koek is bijna op maar was wel heeeel lekker ja toch? Ik heb jullie niet op de tribune gezien tijdens
    de vrouwen wedstrijd tegen Belgie. Tijdens mijn verblijf in casa Hilkmania heb ik mij uitstekend vermaakt en heerlijk geslapen maar moest wel twee keer indringers het huis uit rammen het waren
    twee vervelende muggen.Ik heb wel twee korte pootjes gekregen van het heen en weer en van boven naar beneden lopen in dat inmens grote huis. We kijken allemaal uit naar jullie terugkomst vooral
    voor ma is het tijd dat ze jullie weer kan zien .Geniet nog van de laatste dagen en van de Olympische
    Spelen als jullie Marianne Vos nog zien geef haar dan maar een kus van mij en wens haar succes
    voor de tijdrit op woensdag. I see you in your house in Landsmeer!
    Groetjes,
    Werner.