Dag 19: Oranje Trophy in de schijnwerpers - Reisverslag uit Charkov, Oekraïne van Team Hilkman - WaarBenJij.nu Dag 19: Oranje Trophy in de schijnwerpers - Reisverslag uit Charkov, Oekraïne van Team Hilkman - WaarBenJij.nu

Dag 19: Oranje Trophy in de schijnwerpers

Door: hilkman

Blijf op de hoogte en volg Team Hilkman

02 Juli 2012 | Oekraïne, Charkov

Maandag 2 juli, 18.15 uur. Afgelopen zaterdag hebben we de stad verkend. De hoofdstad Kiev is dan ook echt een schitterende stad. Eenmaal per metro aangekomen in het centrum zien we hoe de Lada’s plaats maken voor de schitterende gebouwen en nieuwe dure winkelcentra. We hebben goed weer die dag zien veel. Eenmaal terug op de camping hebben we met z’n allen een gezellige barbecue waar een van de teams de boodschappen voor heeft gedaan.

Het is zondag, de finale van het EK zal vanavond worden gespeeld in de stad. Eind van de middag begeven we ons naar de fan-zone waar een menigte aan Spanjaarden en Italianen zich opmaken voor de wedstrijd. Er is een goede sfeer en op groot scherm is dit buiten te volgen voor de supporters die niet in het stadion kijken. Wij kijken de wedstrijd op het scherm en eten wat in een lokaal restaurantje. Na afloop duurt het nog even voor we terug zijn op de camping. De taxichauffeur heeft moeite met alle omleidingen en doet er drie kwartier langer over hij had gepland.

De volgende ochtend staan we vroeg op. Het is maandagochtend en we zijn uitgenodigd met alle teams om bij de ambassade te ontbijten. Hierbij zijn niet alleen wij uitgenodigd, maar is ook de pers op de hoogte van onze komst. Met 24 auto’s en twee motoren rijden we in onze oranje colonne door de ochtendspits van Kiev. Een afstand van 15 kilometer waar we op spectaculaire wijze een uur over doen. De politie escort voorop maakt een deel van de weg vrij waarbij de motorrijders op de kruisingen assisteren om het verkeer tegen te houden. De ruimte voor de ambassade is vrijgehouden waar ons oranje wagenpark wordt uitgestald. Er zijn veel geïnteresseerden. De Electro-auto en de vrachtwagen waar het oplaadpunt voor de auto in staat, trekt veel aandacht en ook de auto op aardgas is een bezienswaardigheid. Na de diverse interviews is het tijd voor het ontbijt en de toespraak van de ambassadeur, die vanuit het Nederlands direct wordt vertaald in het Engels en in het Oekraïens.

Na dit prachtige onthaal is het tijd voor vertrek naar de volgende bestemming. We vertrekken om 11.00 uur bij de ambassade en komen na 500 kilometer om 17.00 uur als eerste aan op de camping in Charkov. Een plek waar we al eerder waren, maar ditmaal alleen als tussenstop voordat we uiteindelijk Ukraine verlaten en verder rijden naar Rusland. We houden jullie op de hoogte.

• 02 Juli 2012 - 19:31

Werner:

Hallo Gina en Peter,
    Ik heb het idee dat dit jullie mooiste en indrukekkendste reis is die jullie ooit gemaakt hebben,en dat waren er al velen.Moet je nagaan n'EK finale in Kiev een geweldige mooie stad,hebben we gezie in de voorbeschouwing van de finale op de tv. Allerlei feestjes en verjaardagen bbq en mooi weer.
    En dan als klap op dit alles een bezoek aan de ambassade met ontvangst en een ontbijt en dit alles onder grote belangstelling van massaal uitgerukte pers .Dit maak je waarschijnlijk nooit meer mee en dat alles omdat jullie in oranje uitgedorste auto's.Hoewel mischien worden jullie nog wel door Poetin op het gala dinner uitgenodigd,maar houd je hand op je geldbuidel want daar is hij gek op.
    Ik wens jullie en alle andere bofkonten nog veel plezier en bedankt nog voor de mooie foto"s'
    Hier gaat alles goed ook met mamma!
    Groetjes,
    Werner.

• 02 Juli 2012 - 21:07

Gerard Van Elswijk:

Ik sluit mij geheel aan bij de reactie van Werner.
    Zeer indrukwekkend wat jullie allemaal beleven, zal een onuitwisbare indruk op jullie maken.
    goede reis verder