Dag 20: Laatste dag Ukraine - Reisverslag uit Luhans’k, Oekraïne van Team Hilkman - WaarBenJij.nu Dag 20: Laatste dag Ukraine - Reisverslag uit Luhans’k, Oekraïne van Team Hilkman - WaarBenJij.nu

Dag 20: Laatste dag Ukraine

Door: hilkman

Blijf op de hoogte en volg Team Hilkman

03 Juli 2012 | Oekraïne, Luhans’k

Dinsdag 3 juli, 18.00 uur. Vanochtend zijn we vertrokken in oostelijke richting, waarmee we nu dicht bij de Russische grens zitten. Een rit van 335 kilometer over redelijk goede wegen. Naast de vele landbouwgebieden die we onderweg tegenkomen, was het uitzicht op het laatste stuk van onze route vandaag erg mooi. De heuvelrug waar we overheen rijden biedt ons zowel links als rechts een prachtig uitzicht over het landschap dat lager ligt. Doordat het goed weer is, kan je hiermee heel ver kijken. Een mooie route dus vandaag die we in ongeveer 5 uur hebben gereden.

Bijna alle teams zijn weer op de been. De motor is inmiddels gerepareerd met ingevlogen onderdelen en komt net aan in Luhans’k. De limosine is op dit moment nog de enige die door technische problemen niet verder kan. Deze staat nog in Kiev en zal zich weer bij de groep voegen zodra het mankement verholpen is.

Onze slaapplaats van vanavond is een hotel in de stad. Door een wat stroeve communicatie met de dame bij de receptie lijkt de kamerindeling nog niet helemaal duidelijk. Gelukkig hebben we altijd nog onze tent op de auto. Morgen vroeg op, en op naar Rusland. We houden jullie op de hoogte!

• 03 Juli 2012 - 20:44

Werner:

Hallo Gina en Peter,
    Hier volgt jullie eerste Rusische les.Leuk je te ontmoeten=ochen priyatno.
    Wat is je naam?=kak vas zovut.Hoe gaat het?=kak dela Goed?=horosho?
    Waar is de badkamer waar is de toilet?=gde zdes tualet? Wat is dit?=cheto eto takoye?
    Hoeveel kost dit?=skolko eto stoit?Peter let op!----IK WIL HET KOPEN=ya kuplyu eto.Proost=vashe zdorovi.Voor het ontbijt----Koffie=kofe Thee=chai Sap=sok Water=voka en zeg geen wodka ha ha !
    Mannen----Bier=pivo. VASHE ZDOROVIE!!!!!
    Ik wens jullie allemaal een fijne tijd in Rusland en veel plezier.
    Groetjes,
    Werner.

• 03 Juli 2012 - 22:25

Els Hilkman:

Hoi Peter en Gina,

Tjonge, jonge wat een fantastische avontuurlijke reis hebben jullie toch volgens mijn worden jullie elke ochtend wakker met de vraag wat zal deze dag ons vandaag weer brengen??
    Bijna op de helft ....ik denk dat deze reis nog wel zes weken zou kunnen duren tijd om jullie te vervelen hebben jullie iedergeval niet.Wat het weer betreft kunnen jullie ook beter nog maar even weg blijven hier wilt het nog steeds niet echt zomer worden.Ik ben benieuwd hoe jullie ervaring in Rusland op het Oranjeplein zal zijn misschien zit er wel weer een ontbijtje op de ambassade in, alleen drinken ze in Rusland wodka in plaats van groene thee word je wel lekker wakker van!
    Het is wel erg leuk om jullie zo te kunnen volgen ook het fotoboek is leuk zo kunnen wij ook lekker mee genieten.
    Nou vakantiegangers ga maar lekker door met genieten ik ga morgen wel weer werken.
    Groetjes Els

• 10 Juli 2012 - 22:29

Gerard Van Elswijk:

Was even zelf een paar dagen weg en lees net weer een verslag. Mooie rit gehad met veel uitzicht, hier is het zomers met herfstachtige dagen. goede reis verder